Alunitele

Alunita de-a lungul vremii. Alunita brand

Se pare ca micile pete maronii au suscitat interes ,nu numai medical, de-a lungul timpului, au fost considerate semne de bun augur sau de posedare, admirate sau hulite, ascunse sau transformate in adevarate branduri.

Iata o scurta istorie a lor…

Anticii credeau ca putem prezice soarta oamenilor in functie de alunitele lor. Melampus, scrib al regelui Ptolemeu I, scrie ca o alunita pe obraz este un semn de bogatie, alunitele de pe gat nu sunt de bun augur, posesorul lor va fi decapitat.

Vechii chinezi considerau locatia , marimea si culoarea alunitelor ca indicatori de noroc. Alunitele usor vizibile erau privite ca atentionari, cele ascunse fiind considerate semne de bogatie si noroc.

In Roma antica era apreciat tenul palid, ca urmare alunitele si pistruii trebuiau ascunse, se foloseau mici bucati de piele sau se incerca atenuarea lor cu ajutorul mucusului melcilor.

In Europa medievala alunitele erau considerate semne de posedare, ele indicand exact locul prin care diavolul a intrat in corp. Posesoarele lor fiind considerate vrajitoare si arse pe rug.

In vremea Renasterii au existat pseudoteorii care spuneau ca alunitele de pe fata au semne din nastere corespunzatoare, situate pe corp, acestea relevau adevarata personalitate a indivizilor, daca vedeai alunitele de pe fata, puteai ghici unde sunt petele din nastere pe corp si puteai deduce daca persoana in cauza este om bun sau nu.

Secolul 18 a fost secolul alunitelor, ele erau confectionate din tafta, designerii creeau alunite elaborate sub forma de caleasca cu patru cai sau de vas cu trei catarge.

In epoca Victoriana oamenii credeau in frenologie, teorie ce sustinea faptul ca forma boselor craniene reflecta inteligenta, caracterul si personalitatea unui om. Moleoscopia, derivata din frenologie, pretindea ca putea deduce trasaturile de caracter ale indivizilor pe baza localizarii nevilor lor. Cei cu alunite pe fata, pe partea dreapta erau considerati extrem de inteligenti si competenti. Alunitele situate pe partea stanga a fruntii indicau un mare cheltuitor.

Alunita brand apare in anii 50, marcati de senzualitate, cu Marilyn Monroe si celebrul ei semn din partea stanga a gurii. O intreaga generatie de femei tinere au imitat-o in dorinta de a fi ultra sexy.

In anii 80-90 alunita lui Cindy Crawford , situata deasupra buzei superioare a devenit un simbol, precum cea a lui Mailyn cu 30 de ani inainte. Amy Winehouse a substituit un piercing cu o alunita, in dorinta de a o imita pe Marylin. Madona are si ea o alunita ce apare si dispare precum accentul ei englezesc. Nu mai putin célèbre sunt alunitele lui Roger Moore, Robert De Niro, Enrique Iglesias, Jason Schwartzman, Ewan McGregor, Obama sau Ronaldo.

Aceste “grains de beaute”, expuse sau nu, sunt in atentia dermatologilor…… o sa va spun de ce si cum…..cu urmatoarea ocazie……

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *